Velkommen til Metodistkirken og Tromsø

Metodistkirken i Tromsø har holdt til i Grønnegt. 71, like ved Biblioteket i Tromsø, i nesten 130 år. Høsten 2023 flyttet vi og leier nå hos Adventistkirken i Parkgata 35.

Det er over 160 år siden metodismen kom til Norge. (1856). Metodistkirken i Tromsø startet 1888, da uten egen kirkebygning. Kirken var ferdig bygget i 1894. Senere måtte bygget renoveres og i 1963 sto kirken fram i ny skikkelse. Metodistkirken i Norge er blant frikirkene i Norge. Vi er en del av den verdensvide the United Methodist Church.

Det er plass for deg i vårt fellesskap, Alle kan delta på våre gudstjenester og møter. For din egen del trenger du møte Gud i et fellesskap med andre.

Vi søker mennesker (kanskje det er deg?) ung eller gammel, som vil være med i, og utvikle, et godt miljø for mennesker som søker kristne venner å dele bibelens budskap med. Alle er hjertelig velkommen!

Ønsker du lære mer om Metodistkirken generelt, og hva vi tror på, kan du finne dette på Metodistkirkens hovedsider.